Historien om Oss

14 Jul

Jeg ser en mann jeg ikke har sett før, han er med en Felles Bekjent. Det første jeg legger merke til er at han har ekstremt blå øyne og jeg bestemmer meg for at jeg liker dem. Han ler av noe jeg sier, som kanskje muligens egentlig ikke er morsomt. Jeg tenker hmm og det er bestemt at jeg synes han er en okå kar.

Meg og Bestevenninne blir invitert hjem til Felles Bekjent for å spille spill. Mannen med de blå øynene er der,  han presenterer seg og jeg sier at jeg husker ham. Overraskelse skinner fra ansiktet hans, men går raskt over til åpenbar glede. Jeg tenker hmm og at han er lett å glede. Fine ting.

Blir invitert til å besøke Blåøyd på jobb, kanskje få litt gratis mat. Har fri den dagen, besøker. Venter til er ferdig på jobb, følger til bussen, klemmer. Det blir en vanlig ting med gratis mat. Og ost og vin på koselige uteplassen, ofte sammen med Bestevenninne og Felles Bekjent, av og til ikke. Beruselse fører til kyss på kinn. Sier til meg selv at det er uskyldig og at vi bare er venner. Andre folk sier noe annet. Hva vet vel de.

Innrømmer til meg selv at er interressert. Kanskje bare en sommerflørt, kanskje ikke. Tenker at nok en gang er ute etter en som ikke er enig, blir litt blå på innsiden. Er ikke så heldig.

Blåøyd reiser bort noen dager. Jeg spør om han kan kjøpe en presang til meg. Mest for spøk, men med håp i hjertet. Han kommer tilbake og gir meg en fotlenke med bjeller på. «Så du ikke kan ninja-e deg innpå meg igjen». Latter og tanker om den gangen jeg snudde meg litt for fort og skremte vettet av ham.

Håpet blusser opp. Kanskje, bare kanskje dette faktisk går slik jeg vil det. Er jeg så heldig?

Ost og vin på uteplassen igjen. Sitter ved siden av. Han stryker lett på ankelen og leggen min. Føler at er med på noe hemmelig som ingen av de andre rundt bordet legger merke til.

Blåøyd reiser hjem til byen sin for å flytte fra stor samboerleilighet til mindre enpersonsleilighet. Noe skjer. Noe mystisk som jeg fremdeles ikke aner hva er. Vi ser hverandre på webcam. Stirrer, som på noe vakkert. Tenker at er min, men vet ikke sikkert.

Han kommer tilbake. Vi drikker vin. Holder hender på veien til å møte andre mennesker. Lurer på om er uskyldig igjen. Går hjem til meg senere for å se film. Lengter ved siden av. Blir kysset, til slutt. Tenker lykke.

Uadskillelige.

7 kommentar to “Historien om Oss”

  1. randomdaydreamin 15 juli , 2009 kl. 09:42 #

    Aaaw. Du er søt(est)!

    Tenkte denne kunne være passende.
    :)

  2. Kaizer 15 juli , 2009 kl. 12:38 #

    Man kan jo prøve å være søt når man kan!
    Fine sangen =)

  3. randomdaydreamin 15 juli , 2009 kl. 12:43 #

    Jeg syns nå du er ganske så søt ganske så ofte jeg da.
    =)

    Ja-ah. Søte sangen.

  4. Kaizer 15 juli , 2009 kl. 12:51 #

    Og så fant jeg en måte å skrive det på, som ikke var sånn ekkelt søt. Litt fornøyd med det

  5. randomdaydreamin 15 juli , 2009 kl. 13:13 #

    Mhm.
    Flink Kristine =)

  6. Kaizer 5 august , 2009 kl. 14:36 #

    Ah, fine fine =)

Legg igjen en kommentar

