Smoothie og Semesterstart

15 aug

I morgen begynner galskapen som er Fadderuken igjen. Dette betyr for min del at jeg begynner som Driftsleder på Kvarteret igjen fordi sommerferien er over. For deres del betyr det at jeg fordufter i ca en uke (om jeg ikke innhenter meg litt på den ene lusne fridagen min da).

Åjada, åpent til tre hver eneste dag, gauling og sjauing i gatene, nachspiel hos naboen og jobb til åtte-ni på morgenkvisten (etterfulgt av kioskjobbing, selvsagt). Noen dager blir det til og med dobbeljobbing! Dette blir skikkelig flotte saker, altså.

Men mat må man ha og smoothie er både lett, sunt og raskt når man er på farten. Her er en oppskrift jeg har lånt av den eminente Kari Jaqueson:

FrokostSmoothie

  • 2 dl jordbær
  • 1 banan
  • 1 gulrot
  • 3 dl appelsinjuice
  • 2 ss havregryn
  • 1 ts linfrø
  • 1 ss rapsolje

Putt i blender og drikk, gjerne rett fra blenderen om du har dårlig tid.

Legg igjen en kommentar

