Lettvint frokost

20 sep

Og huhei, plutselig var det gått en måned siden sist. Hva kan jeg si, jeg har hatt det travelt og på ingen måte hatt tid til å utvikle noen nye oppskrifter. Faktisk så lite fritid at det for det meste har gått i skiver på matfronten (riktignok deilige ostesmørbrød, men likevel). Nå går det heldigvis mye bedre på begge jobbene, så snartsnart skal jeg lage en eller annen fabulous versjon av ett eller annet. Bare vent og se! (sa noen kake?) Nå er lyset i enden av tunellen faktisk så stort at jeg har bestilt flybilletter til Frankrike i oktober for å besøke Mamsen min. En hel uke med bare god mat, vin hver dag og lesing av opptil flere bøker. Matblogging fra Frankrike anyone? Mihihi.

Og så til hovedsaken; Lett frokost.  Jeg skal være ærlig og innrømme at frokost ikke er et måltid jeg prioriterer, men når man kommer over en bøtte med tyrkisk yoghurt på sin lokale innvandrerbutikk til lusne 40 kroner, er det ikke mye man kan gjøre for å motstå. Det blir liksom yoghurt til alle måltidene da, om det er hovedinnslaget eller som noko attåt.

Frokostverdig Yoghurt

  • Et passelig stort glass med yoghurt
  • Tørkede tranebær eller rosiner
  • Pistasjnøtter/Valnøtter
  • Flytende honning

Lemp så mye nam du vil ha på toppen av yoghurten og spis! Lett og sunn start på dagen. Om du vil være skikkelig fancy kan du lage et mønster med honning på innsiden av glasset før du har oppi yoghurten. Jeg liker å være fancy.

Legg igjen en kommentar

